zaterdag 30 april 2011

The Royal Wedding - 29/04/2011

Ik kon het niet nalaten om ook een stukje te schrijven over het huwelijk van het jaar, of volgens de media de eeuw (!):
The Royal Wedding, hét huwelijk die je moet gezien hebben, indien je leeft in deze moderne tijd en ten minste een televisie of internet hebt, of toch ergens in London woont. 
Ik geef eerlijk toe, ik heb het evenement niet van begin tot einde gevolgd.
Ik was ‘on the road’ voor het werk, en op een fantastische locatie wijn en focaccia met artisanale confituur aan het proeven.
De Royal Wedding was wel in mijn gedachten, want ook al heb ik er niet zo heel veel (of bijna helemaal niet) over geblogd, gefacebooked of getwitterd, ik keek stiekem ook wel uit naar 29 april 2011!
Begrijp me dus niet verkeerd, ook ik voelde de tranen opwellen toen men de nationale hymne zong in Westminster Abbey! (Ik zette net op dat moment de televisie aan!)
De aankomst van de bruidegom met broertje, prince Harry, de intrede van de bruid, de uitwisseling van de ringen,... ik heb het (mea culpa) niet live gezien!
Bovendien kan ik hier in Italië geen BBC kijken, en op het moment van de langverwachte kus op het balkon (*zucht*) was er geen enkel Italiaans kanaal dat dit volgde!
Het internet dan maar... in stukjes en brokjes dan wel, want terwijl ik de menigte hoorde krijsen (jaaaaa.... ze kussen!!!!) bleef het beeld stilstaan op een oninteressante voorafgaande scene (ik geloof dat ze toen al zeker vijf minuten statig aan het wuiven waren naar het volk)!
Inderdaad, ik heb ook de kus gemist!
Gelukkig zijn er genoeg herhalingen, op zowat elke zichzelf respecterende zender en heb ik achteraf toch het een en ander ingehaald!
Ik ben akkoord! Het lijkt allemaal zo romantisch (met zingende ondertoon)... en oh wat was de bruid mooi!
Hier bestaat immers geen discussie over! Duchess of Cambridge Catherine was prachtig!
Ik heb dan ook een zwak voor de fifties, en al zeker voor Audrey Hepburn. Kate was stijlvol, gracieus, elegant, ingetogen, ze was een echte prinses in haar Sarah Burton wedding dress. En als je goed kijkt zie je direct de gelijkenis met Assepoester en haar prins.

Maar toch verkies ik dit niet een sprookje te noemen, en ik neem hiermee bewust het risico verontwaardigde reacties te krijgen.
We hadden het onlangs nog over de befaamde ‘prenup’, waarin Kate zou ondertekend hebben bij een scheiding haar kinderen af te staan aan Prince William, (! als dat geen sprookje is...), of dat ze nooit of te nimmer een woord mag reppen over haar leven met the British royalty; daar staat immers een 7 cijferige boete op! Nog zo een romantisch feit dus.
Ik denk ook dat Kate een van de weinige West-Europese bruidjes is die zo weinig input heeft gehad in haar eigen huwelijk. 
Ik hoorde ergens dat ze bloemen in haar haren wou... hmmm, dan toch maar die prachtige diadeem die meer waard is dan de Belgische regering...
Ik hoorde ook dat ze liever geen koets wou, ze is immers allergisch aan paarden (heb ik dit goed begrepen?), en een koets met paarden it is!
En naar verluid zou ook de bestemming van de huwelijksreis een geheim zijn voor Princess Catherine.

Prince William had wel een ‘special request’... de chocoladetaart, gemaakt met een oud koninklijk familie recept!
Bovendien nam hij lekker rebels de Aston Martin van papa om zijn bruid te vervoeren van Westminster naar de locatie van de receptie (had hij toen al wat teveel van de champagne genipt?).
Zou Kate er trouwens echt voor gekozen hebben om bomen in Westminster Abbey te plaatsen?
Ik verwittig hierbij al mijn huidige en toekomstige bruidjes.... 
Bomen plaatsen in de kerk is ook mogelijk in Italië, gelieve wel rekening te houden met een iets hogere uitgave!
Wat ik eigenlijk bedoel is dat, ook al vind ik het fantastisch de Royal Wedding te hebben meegemaakt, en ook al heb ik twee traantjes gelaten,... 
het is mijn bescheiden mening, dat ik elke zomer de eer heb nog mooiere sprookjes mee te maken, 
die nog meer emoties los maken, maar waar weliswaar geen miljoenen mensen voor op straat komen (who needs that anyway...).
Ik zie elk jaar nieuwe dromen uitkomen en bruidjes glunderen.
Deze sprookjes zie ik wel live! En ik laat er meer dan twee traantjes voor!
Sprookjes komen dus inderdaad uit, en het 'royal' tintje dat geef je er helemaal zelf aan!
Toch, wensen ook wij, the happy bride and groom, Catherine en William, veel geluk en een fantastisch leven samen toe!
Auguri! Viva gli sposi!
Kiki


Bron foto: www.weheartit.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten